تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

تاریخچه دبی

اصل اسم دبی از دو حرف "د" و "با" برپایی شده و اسم نوعی ملخ کوچک است پیش از اینکه بال در آورد. این نوع ملخ در زمان ماضی در این ناحیه وجود داشته، به همین جهت نام منطقه را دُبا گذاشته بودند که به مرور سررسید به دبی تبدیل شده است.

دبی لغایت قبل از سنه ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان وهمراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده می‌کوچند واز آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم، وتاسیس امارت دبی آغاز می‌شود. پیش از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش نبود وهیچ امتیازی از دیگر روستاهای گوشه ها-کناره ها خویش نداشته بود.

نسبت قیبله آل مکتوم به قبیله آل بوفلاسه یگانه از فروع قبائل کبیر بنی یاس می‌رسد. واصل اسم این قبیله از اسم فلاسة خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان یکی از حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته اند که فلاسة به زناشویی پسر عموی خود راشد بن عامر بن هلال الیاسی در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به الرواشد معروف می‌شوند. و از آنجائیکه فلاسة آل نهیان از شخصیت برجسته ای بین عشیره خویش داشت و از نفوذی نیرومند برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیله آل بوفلاسه نامدار می‌شوند. و قبیله بنی یاس از چند قبیله کبیر تشکیل یافته بود وبه نام حلف بنی یاس معروف بود. که بیشتر آنان از قبیله نوادگان و عموزادگان بودند، که جد سر راست آل نهیان و آل مکتوم می‌باشد. قبیلهٔ بنی یاس از نفوذ خاصی در ناحیه برخوردار بوده اند، و در خیزش یکدلی دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته اند.

دبی یا همان پایتخت خرید خاورمیانه دارای مراکز خرید مدرن و مجهز، بازارهای فراوان و خیابانهایی با فروشگاه های عرضه کننده مارک های معروف عالم است . فستیوال خرید دبی هر ساله در زمستان برگزار می شود. در دبی مالیات فروش گرفتن نمی شود و حقوق گمرکی پائینی اثناء ورود کالا به مملکت دریافت می شود، لذا قیمت بسیاری ازکالاها برابر با قیمت آنها در کشور آغاز و یا پایین تر می باشد. مسافران می توانند هر کالایی اعم از ساعت، جواهرآلات، عطر و ادکلن، لوازم آرایش، کامپیوتر و ابزارها جانبی آن، کیف وکفش، افزار بازی، جامه های طراحی توسط معروفترین طراحان لباس عالم و غیره را خریداری نمایند. دبی دارای مراکز خرید مدرنی در ناحیه است که این مراکز تمامی حائز پارکینگ ، سیستم های خنک کننده قوی، رستورانها، کافی شاپ ها متعدد می باشند. مراکز اجل از امکانات بیشتری برخوردارند. محل ویژه بازی برای بچه ها، سالن های متعدد سینما، پارکینگ های وسیع و رایگان از آنگونه این امکانات می باشند.تمامی امکانات برای یک خرید لذت تقسیم در این مراکز در نظر گرفته شده است. در هنگام برگزاری فستیوال خرید و یا جشنواره تابستانی در دبی، برنامه های جذاب و دیدنی بسیاری مشابه پایکوبی گروه های مختلف از سراسر جهان، چشم بندی ، اجرای موسیقی زنده و غیره در این مراکز برگزار می شود. در درازا این ماهها جوایز ویژه ای که معمولا اتومبیل می باشد به خریداران از این مراکز بصورت قرعه کشی اهدا می شود. اکثر مراکز خرید بصورت یکسره از ساعت 10 بامداد تا 10 شب باز می باشند. ساعت کار این مراکز در روزهای جمعه از ساعت2 پس از ظهر الی 10 شب می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.