تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

تاریخچه دبی

اصل اسم دبی از دو حرف "د" و "با" برپایی شده و اسم نوعی ملخ کوچک است پیش از اینکه بال در آورد. این نوع ملخ در زمان ماضی در این ناحیه وجود داشته، به همین جهت نام منطقه را دُبا گذاشته بودند که به مرور سررسید به دبی تبدیل شده است.

دبی لغایت قبل از سنه ۱۸۳۳ میلادی دهکده ای از توابع مشایخ ابوظبی بوده است، در سال ۱۸۳۳ شیخ مکتوم بن بطی آل مکتوم به همراه ۸۰۰ نفر از خویشاوندان و وابستگان وهمراهان خود، از امارت ابوظبی به این دهکده می‌کوچند واز آن تاریخ دوران حکمرانی قبیله آل مکتوم، وتاسیس امارت دبی آغاز می‌شود. پیش از این تاریخ دبی یک روستای کوچک بیش نبود وهیچ امتیازی از دیگر روستاهای گوشه ها-کناره ها خویش نداشته بود.

نسبت قیبله آل مکتوم به قبیله آل بوفلاسه یگانه از فروع قبائل کبیر بنی یاس می‌رسد. واصل اسم این قبیله از اسم فلاسة خواهر فلاح بن هلال الیاسی جد آل نهیان یکی از حکام امارت ابوظبی گرفته شده‌است. تاریخ نویسان چنین نوشته اند که فلاسة به زناشویی پسر عموی خود راشد بن عامر بن هلال الیاسی در می‌آید، وصاحب چند پسر می‌شوند که به الرواشد معروف می‌شوند. و از آنجائیکه فلاسة آل نهیان از شخصیت برجسته ای بین عشیره خویش داشت و از نفوذی نیرومند برخوردار بود، فرزندانش نام آل بوفلاسه برخود می‌گیرند وبه قبیله آل بوفلاسه نامدار می‌شوند. و قبیله بنی یاس از چند قبیله کبیر تشکیل یافته بود وبه نام حلف بنی یاس معروف بود. که بیشتر آنان از قبیله نوادگان و عموزادگان بودند، که جد سر راست آل نهیان و آل مکتوم می‌باشد. قبیلهٔ بنی یاس از نفوذ خاصی در ناحیه برخوردار بوده اند، و در خیزش یکدلی دولت امارات متحده عربی نقش مهمی داشته اند.

دبی یا همان پایتخت خرید خاورمیانه دارای مراکز خرید مدرن و مجهز، بازارهای فراوان و خیابانهایی با فروشگاه های عرضه کننده مارک های معروف عالم است . فستیوال خرید دبی هر ساله در زمستان برگزار می شود. در دبی مالیات فروش گرفتن نمی شود و حقوق گمرکی پائینی اثناء ورود کالا به مملکت دریافت می شود، لذا قیمت بسیاری ازکالاها برابر با قیمت آنها در کشور آغاز و یا پایین تر می باشد. مسافران می توانند هر کالایی اعم از ساعت، جواهرآلات، عطر و ادکلن، لوازم آرایش، کامپیوتر و ابزارها جانبی آن، کیف وکفش، افزار بازی، جامه های طراحی توسط معروفترین طراحان لباس عالم و غیره را خریداری نمایند. دبی دارای مراکز خرید مدرنی در ناحیه است که این مراکز تمامی حائز پارکینگ ، سیستم های خنک کننده قوی، رستورانها، کافی شاپ ها متعدد می باشند. مراکز اجل از امکانات بیشتری برخوردارند. محل ویژه بازی برای بچه ها، سالن های متعدد سینما، پارکینگ های وسیع و رایگان از آنگونه این امکانات می باشند.تمامی امکانات برای یک خرید لذت تقسیم در این مراکز در نظر گرفته شده است. در هنگام برگزاری فستیوال خرید و یا جشنواره تابستانی در دبی، برنامه های جذاب و دیدنی بسیاری مشابه پایکوبی گروه های مختلف از سراسر جهان، چشم بندی ، اجرای موسیقی زنده و غیره در این مراکز برگزار می شود. در درازا این ماهها جوایز ویژه ای که معمولا اتومبیل می باشد به خریداران از این مراکز بصورت قرعه کشی اهدا می شود. اکثر مراکز خرید بصورت یکسره از ساعت 10 بامداد تا 10 شب باز می باشند. ساعت کار این مراکز در روزهای جمعه از ساعت2 پس از ظهر الی 10 شب می باشد.

فرهنگ مردم دبی

برای بازدیدکنندگان تور دبی و سایر نقاطی که مسافرت می کنند، احساس دانش آن مملکت و روش ها و رسومشان بسیار جالب می باشد. دبی با اینکه محلی برای تمام دانشمند است، اما خود دانش اسلامی دارد. اسلام پوشاک گنگی و آشامیدن هر نوشیدنی را مهار می کند ولی در این شهر کل می­توانند کار­های دلخواه خویش را سپریدن دهد. اگر به هتل ها بروید می بینید کل می توانند از کلوپ­ها برای رقص و مصرف الکل کاربرد کنند. در عین حال رفتار ملت امارات با بازدیدکنندگان گرم و صمیمی بوده و مایه شده که باز به این شهر مفتوح گردند. شما می‌توانید ملیت‌های مخلتف مسلمان، هندو یا مسیحی را ببینید که بدون برخورد با یکدیگر در دبی در کناره یکدیگر زندگی و کار می‌کنند.


همچنین مثل سایر دین­های دیگر خانواده بسیار اهمیت داشته و سالخوردگان از بزرگداشت بیشتری برخوردار می شوند. در ۳۰ سال گذشته، امارات زیاد تغییر کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. رهبر این امارت زیاد به ساخت فضا های ورزشی بسیار مشتاق بوده و بهترین فضا های ورزشی بر پایه سنت و آیین اسلامی بنا نهاده است. ورزش هایی مانند: شکار با شاهین، مسابقه، شترسواری ، رقص، ترانه‌ها و هنرهای سنتی.


فرهنگ و آیین ها و رسوم دبی دانش و آیین ها و رسوم دبی-۱ ادب و روش ها و رسوم دبی-۲


زبان مورد بهره‌گیری در دبی


زبان رسمی امارات متحده عربی است هر چند انگلیسی، هندی، مالایی و اردو نیز صحبت می‌شوند زبان رسمی بازرگانی در دبی عربیست ولی می توانید با پرماسیدن زبان انگلیسی سال­ها در دبی به راحتی حیات کنید. اغلب علایم جاده‌ها، نوشته‌های مغازه‌ها و منو رستوران‌ها به هر دو زبان نوشته شده‌اند. اگر از شهر بعید شوید تدریجا علایم و تابلو ها به زبان عربیست.


مذهب دبی


اسامی عمومی دارای ساختار رسمی است که بطور سنتی نشان‌دهنده اسم فامیلی و قبیله خویش می‌باشد. نام‌ها معمولاً اسم افراد مهّم در قرآن یا افراد قبیله می‌باشند.  آیین رسمی ملت دبی عربی است و در سطح مفصل ای اجرا می‌شود. روز مقدس اسلامی جمعه است.


بهترین ماه در دبی


بهترین و مقدس ترین ماه در دبی و عربستان رمضان بوده و مردم به مناسبت این ماه به روزه داری و خواستن کامل قرآن می پردازند. در سراسر شهر چاد­ر­های فرمی رمضان عصرها پر از افرادی از ملیت‌های گوناگون و ادیان می‌شود که از قلیان، غذاها و شیرینی‌های عربی لذت می‌برند. به علاوه قهوه‌خانه‌های استاندارد کاربرد قلیان و رستوران‌ها و هتل‌های پنج ستاره در این ماه چادرهایی مخصوص رمضان بر پا می‌کنند. زمانبندی رمضان بر حسب تقویم عربی تغییر ناپذیر نیست اما سالانه نزدیک ۱۱ روز زودتر از سال قبل نخست می‌شود که شروع آن بسته به رویت هلال ماه دارد. بازدیدکنندگان باید پروا کنند که در حین رمضان فروش الکل در اغلب فروشگاه‌ها پس از شامگاه بازداشته است. در مغازه‌ها و پارک‌ها نواختن موسیقی مجاز نیست. در ضمن کلوپ های شبانه همه ماه رمضان تعطیل می شوند.


لباس رسمی ملت دبی


به طور کلی ملت محلی دبی به انگیزه داشتن عقاید اسلامی، در اماکن عمومی لباس های اسلامی می پوشند. مردان دشداشه یا خاندورا می پوشند که پیراهن بلند سفید است و  یک سرپوش سفید یا قرمز به اسم کرا بر سرشان پیمان دارد. پوشاک رسمی شیوخ و معلمان، ردای نازک مشکی یا قهوه‌ای (بنام بیشت یا میشله) روی دشداشه در رویدادهای مهّم می‌پوشند که معادل ژاکت شام در ادب غرب است. در مکان‌های عمومی زنان عبای مشکی می‌پوشند که چادری مشکی و بلند است که لباس‌های آن‌ها را می‌پوشاند بعلاوه یک روسری که شیله نامیده می‌شود. بعضی نسوان وانگهی یک نقاب نازک مشکلی برای پوشاندن صورت با دستکش کاربرد می‌کنند.


و زنان مسن‌تر هنوز از ماسک چرمی بنام بورف استفاده می‌کنند که بینی، ابرو و چانه را می‌گیرد. البته باید توجه داشت که این لباس ها ویژه نسوان مسن تر است و دختران و زنان جوان اغلب لباس های بروز می پوشند.



حمل و نقل عمومی دبی

بهترین گزینه برای پیمودن گذرگاه بین فرودگاه بین‌المللی دبی لغایت هتل، قطعا تاکسی خواهد بود؛ البته یک استثنا هستی دارد، آن هم زمانی است که هتلی که رزور کرده‌اید، سرویس مجانی حمل و نقل به شما پیشنهاد دیتا باشد.


بعد از پیاده شدن از هواپیما و ورود به سالن، سعی کنید از میانی جمعیت انبوه افرادی که خارج از ورودی‌ها ایستاده‌اند عبور کنید و خود را به ایستگاه تاکسی دبی (Dubai Taxi Corporation) که به چهره دولتی گردانیدن می‌شود برسانید. این تاکسی‌ها تنها تاکسی‌هایی هستند که به چهره رسمی مجوز تکاپو در فرودگاه دبی را دارند.


آر تی ای دبی


در هر زمانی از شبانه‌روز که به فرودگاه برسید، این تاکسی‌ها آماده هستند و خرج آنها به صورت تاکسی-متر محاسبه می‌شود. دست کم خرج سوار شدن به وسایل حمل و نقل کوچک، ۲۰ درهم امارات و برای وسایل حمل و نقل بزرگتر، ۲۵ درهم امارات است (هر مختلط امارات کم و بیش برابر با ۱۰۰۰ تومان است) کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر بعد از فرودگاه، ۱/۶۰ درهم محاسبه خواهد شد.


سفرنامه دبی

گزارش اختصاصی کجارو از امارات مال دبی

کرایه یک تن لغایت دیره شدنی است الی ۳۵ درهم امارات، الی خیابان شیخ زاید بین ۳۵ الی ۷۰ درهم امارات و لغایت جمیرا حدود ۴۵ لغایت ۸۰ مختلط امارات است. کرایه‌های تاکس در دبی نسبت به موعد روز، جاده و (اگر در جمیرا اقامت می‌کنید) به اینکه در کدام تقسیم از کنار هستید وابستگی دارد.


گزینه‌های دیگر برای ترابری در دبی، مترو دبی و اتوبوس‌های دبی است. البته در حال آماده بسیاری از مسیرهای اتوبوس با مترو جایگزین شده‌اند یا دربرگیرنده آمیزه ای از مترو و اتوبوس برای رسیدن به مقصد می‌شود. اگر چمدان‌های شما سنگین است یا در هتل ۴ یا ۵ ستاره اقامت دارید، به کارگیری تاکسی شیوه زیاد مناسب‌تری است.


متروی دبی که مجهز به سیستم تهویه و خنک‌کننده قوی است یکی از بهترین گذرگاه ها برای رفتن به نقاط مختلف شهر است؛ البته سفر با مترو آن هم با چند چمدان سنگین، تجربه جالبی نخواهد بود.


تردد در شهر

آر تی ای دبی


بهترین رستوان‌ های دبی

فرودگاه های دبی

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

هیات حمل و نقل جاده‌ای دبی وظیفه اداره امور مربوط به حمل و نقل عمومی در دبی را بر دوش دارد که شامل متروی دبی و سرویس‌های اتوبوسرانی، اتوبوس‌های آبی و تاکسی‌های آبی است. اطلاعات مربوط به مسیرها، زمان جنبش و کرایه‌ها بر روی سایت مربوط به آن موجود است.


متروی تمیز و بسیار آسان دبی بهترین وسیله برای رفتن به مراکز خرید است، چرا که گردشگران را صحیح به بهترین مراکز خرید دبی شامل مرکز خرید امارات، مرکز خرید دبی، مرکز خرید برجمان و وانگهی مرکز شهر دبی می‌برد.


قیمت بلیط‌ها از ۱/۸۰ لغایت ۵/۸۰ مختلط (۱۸۰۰ لغایت ۵۸۰۰ تومان) برای هر سفر، بسته به تعداد سفرها متغیر است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۱۴ مختلط (۱۴ هزار تومان) به مدت یک روز در دبی سفر کنید.


اتوبوس های آبی دبی


برترین مراکز خرید دبی را بشناسید

۱۰ هتل لوکس دبی از نگاه مسافران

اتوبوس‌های مدرن و مجهز به سیستم خنک‌کننده در دبی نیز در خیابان‌های اصلی دبی تردد می‌کنند و گردشگران و مهاجران زیادی از آنها بهره‌گیری می‌کنند.


برای پاسخگویی به احتیاج گردشگران و مهاجرین، مسیرهای جدید دائما اضافه می‌شود. در دسترس‌ترین گذرگاه برای گردشگران، جاده‌ای است که در راستا کنار جمیرا پیمان دارد. نقشه جاده‌ای و سررسید حرکت اتوبو‌س‌ها در این سایت در دسترس است.


بلیت نول دبی


یک بلیط نول قرمز (با قیمت ۲ هزار تومان) یا نول نقره‌ای/طلایی (با بها ۲۰ هزار تومان) از دفاتر عرضه بلیط، دستگاه‌های فروش بلیط یا از نمایندگان فروش تهیه کنید و هنگام سوار شدن در مترو یا اتوبوس‌ها متعلق به کاربرد کنید. (قیمت این بلیط‌ها متفاوت است. برای دریافت اطلاعات اغلب به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنید).


توجه: به خانم‌ها توصیه می‌شود در صندلی‌های مخصوص بانوان در سرنوشت جلوی اتوبوس‌ها بنشینید.


کشتی‌های مختلفی به طور منظم از «خور دبی» عبور و مسیر «بر دیره» به «بر دبی» را طی می‌کنند و در پایان در امتداد ساحل در نزدیکی مرکز خرید مارینا دبی توقف می‌کنند.


تاکسی‌های آبی یا ابراس (Abras)

ابراس دبی


ابراس، قایق‌های چوبی سنتی و موتوری هستند که بر دبی و بر دیره را از طریق خور دبی از دو گذرگاه به هم وصل می‌کنند:


مسیر ۱: ایستگاه ابرا در بر دبی (Deira Old Souq Abra Station) به سمت ایستگاه بازار کهنه دیره؛ سررسید جنبش هر روز بین ساعات ۵ بامداد الی نصف شب


مسیر ۲: ایستگاه بازار کهنه دیره به منطقه السبخه (Al-Sabkha).


ابراس دبی


راهنمای خرید در دبی

۱۰ هتل ارزان دبی از نگاه مسافران

ابراس زمانی که مسافران تکمیل شوند (حدود ۲۰ مسافر) جنبش می‌کند، که معمولا بیشتر از چند دقیقه درازا نمی‌کشد.


کرایه این تاکسی‌ها برای هر رهنورد یک مختلط (هزار تومان) است و باید بعد از طی نیم گذرگاه به راننده پرداخت شود. اجاره ابراس به چهره شخصی هر ساعت حدود ۱۰۰ درهم (۱۰۰ هزار تومان) است.


ابراس جدیدتر و امروزین که مجهز به تهویه است (با هزینه ۵۰ درهم) نیز موجود است که بین ساعات ۱۰ بامداد و ۱۰ شب در گذرگاه خور دبی جنبش می‌کند.


مترو دبی


متروی دبی که در سنه ۲۰۱۰ گشایش شده است خدمات زیاد خوبی را ارائه می‌کند.


خط قرمز مترو مسیری حدود ۵۲/۱ کیلومتر را از کم و بیش فرودگاه بین المللی دبی به جبل علی (شهری بندری) و بازار مارینا طی می‌کند که  نزدیک  موازی با جاده شیخ زاید است.


خط سبز مترو مسیری حدود ۲۲/۵ کیلومتر را از آزادگاه فرودگاه دبی به شهر سلامتی دبی (Dubai Healthcare City) طی می‌کند.


ایستگاه برشگاه خطوط قرمز و سبز مترو دبی، در ایستگاه‌های میدان همبستگی (Union) و خالد بن الولید (Khalid bin al-Waleed)، کم و بیش به مرکز خرید برجمان است.



در هر یک از ایستگاه‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مختلفی برای جا به جایی مسافران به مقصد نهایی‌شان هستی دارد.


قطارهای این تقسیم معمولا از ساعت ۶ بامداد لغایت ۱۱ شب روزهای شنبه الی پنج‌شنبه به صورت هر ۱۰ دقیقه یکبار جنبش می‌کنند. روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۳ لغایت پاسی از شب مترو استوار است.


هر یک از قطارها شامل ۴ واگن استاندارد است که به دو بخش «مخصوص بانوان» و دسته زرین تقسیم شده است که احتیاج به پرداخت هزینه دو مساوی دارد. البته بانوان می‌توانند از بخش‌های دیگر هر واگن نیز استفده کنند.


بلیط‌های مترو را می‌توانید در ایستگاه‌ها خریداری کنید و باید قبل از خروج از ایستگاه، کارت بکشید.

در تمام ایستگاه‌ها بروشورهایی به زبان انگلیسی هستی دارد که نقشه منطقه مورد عقیده را اثر داده است.

اگر اعتبار کارت بیلت شما کافی نباشد، باید معادل یک روز به کارگیری مترو را (۱۴ هزار تومان) بپردازید.

مسوولان مترو به طور منظم چک می‌کنند که تمام مسافران کارت بکشند و جریمه کارت نکشیدن ۲۰۰ هزار تومان است.

اتوبوس‌های محلی

اتوبوس های دبی


سازمان ترابری جاده‌ای در دبی در ۷۹ ایستگاه مختلف، خطوط اتوبوس تعیین کرده است که به راستی قصد از این کار، پاسخگویی به احتیاج افراد مختصر درآمد بوده است. اتوبوس‌ها تمیز، راحت، مجهز به تهویه هوا و ارزان هستند. با استفاده از نول کارت اعتباری قبل پرداخت، خرج هر بار استفاده از اتوبوس‌ها ۲ هزار تومان است. ولی باید گفت که این اتوبوس‌ها کند هستند. ضمنا چند رده اول آن‌ها برای بانوان و کودکان است.


برای اطلاعات بیشتر و تنظیم برنامه سفر، سایت این سازمان را چک کنید. در ضمن نقشه‌های مجانی و برنامه حرکت اتوبوس‌ها را می‌توانید از بعضی ایستگاه‌های مهم دریافت کنید.


اتوبوس‌های دیگری نیز هستی دارد که ایستگاه مترو برج الخلیفه را به دبی مال و ایستگاه متروی بازار امارات را به بازار متصل می‌کند. در ضمن اتوبوس‌های شاتل در مسیر هر دو بازار به هتل‌های محلی ایاب و ذهاب می‌کنند.


مونوریل

مونوریل دبی


مونوریل عظیم و بدون راننده پالم جمیرا، دبی مارینا را به پالم جمیرا متصل می‌کند. در این گذرگاه فقط ۲ ایستگاه وجود دارد: برج گیتوی و پارک آکواونچر. این گذرگاه ۵/۴۵ کیلومتری نزدیک ۵ دقیقه طول می‌کشد و اجاره آن ۱۵ هزار تومان است.


اتوبوس‌های آبی

اتوبوس های آبی دبی


اتوبوس‌های آبی مجهز به تهویه کننده هوا در ۴ مسیر جنبش می‌کنند که از خویش دبی می‌گذرد و روزانه از ساعت ۶ بامداد لغایت ۱۱ شب به ارائه سرویس می‌پردازند. اتوبوس‌های مسیرهای ‌‌B1 و B4 هر ۳۰ دقیقه و مسیرهای ‌‌B2 و B3 هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند. خرج بلیت این اتوبوس‌ها ۲ هزار تومان است.


مسیر B1: ایستگاه بر دبی به ایستگاه السبخه


مسیر B2: ایستگاه السیف به ایستگاه السبخه از میدان بنیاس


مسیر B3: ایستگاه السیف به ایستگاه اسبخه از میدان بنیاس


مسیر B4: ایستگاه بر دبی به ایستگاه پارک آبی از ایستگاه السیف


مسیر B5: بین ایستگاه الشندغه کم و بیش هریتج ویلج و پارک آبی دبی که هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کند و در ایستگاه‌های بر دبی، بازار کهن دیره و ایستگاه اسیف توقف می‌کند.


بیلت‌های یک روزه در گذرگاه B5 حدود ۵۰ هزار تومان هزینه دارد (برای کودکان تا ۶ سال ۲۵ هزار تومان). همه گذرگاه ۴۵ دقیقه درازا می‌کشد اما می‌توانید لغایت زمانی که بلیت شما اعتبار دارد (از ۹ صبح لغایت نیمه شب)، از اتوبوس‌ها پیاده شده و مجددا سوار شوید. وانگهی می‌توانید با به کارگیری کارت نول به صورت پیش پرداخت، خرج اتوبوس را بپردازید.

هتل های زورق دبی

هتل سوفیتل داون تاون هتل سوفیتل  داون تاون

هتل سوفیتل داون تاون (Sofitel Down Town) از جمله هتل‌های دبی در روبرو برج الخلیفه و در نزدیکی سواحل جمیرا است. این هتل لوکس که فضای درونی اتاق‌هایش به ‌سبک فرانسوی طراحی شده، سه رستوران، اسپا و استخر روباز دارد و پنجره‌ی اتاق‌ها رو به برج الخلیفه و منظره‌ی شهر مفتوح می شوند. از هتل سوفیتل داون تاون به دبی مال و مترو، از پیاده‌روی مجهز به تهویه، گذرگاه اختصار فاصله هست. این هتل، پارکینگ مجانی دارد و در کل جای آن امکان دسترسی به اینترنت وای‌فای رایگان خواهید داشت. سرویس رفت‌وبرگشت به فرودگاه، خدمات اجاره‌ی ماشین، صرافی، فروش بلیط، چک‌این و چک‌اوت اختصاصی، مرکز کاری، اتاق VIP و سوغاتی فروشی از امکانات سوفیتل داون تاون دبی است.


۲  هتل مینا سلام هتل مینا سلام 

هتل مینا سلام (Mina Al Salam) احد از هتل‌های دبی در بهترین جای جمیرا است، صحیح در ساحل وایلد وادی قرار گرفته و فاصله‌ای نسبتاً محدود با مرکز شهر دارد و به زمین گلف مجهز است. معماری خاص این هتل دبی، نوین و البته تحت تاثیر معماری خاورمیانه‌ای بوده و به تمیزترین بخش‌های کناره هم مشرف است. این هتل چندین و چند رستوارن گوناگون دارد اما معروف‌ترین این رستوران‌ها، رستوران چینی است. چشم‌انداز خیلی از اتاق‌ها رو به برج‌العرب و دریاست. مینا درود از آنگونه هتل‌های دبی است که دکور اتاق‌هایش عربی‌ست و حتی ظروف مورد استفاده، مبلمان و ... عناصری از نزاکت عرب را در خود دارند. مینا درود دبی از لحاظ ارائه‌ی خدمات و رفتار کارکنان، کوچک‌ترین ضعفی ندارد. مینا درود امکاناتی مانند سالن ورزش، ساحل، خدمات گزیده تر برای بازرگانان از قبیل اینترنت پر سرعت، کامپیوتر، خودروگاه مجانی، سرو ِ خوراک در اتاق‌ها، سوییت، استخر و تسهیلات ویژه معلولین را هم داراست.


۳  هتل القصر هتل القصر 

خیلی‌ها می‌گویند هتل القصر (Al Qasr) بهترین هتل دبی است. گرد از هتل‌های دبی که به هتل سرشناس دیگر شهر یعنی دارالمسیاف چسبیده و در بهترین جای شهر در جمیرا قرار دارد. القصر دبی به وایلد وادی و مراکز خرید و مراکز تفریحی مشابه زمین‌های گلف و تنیس، که البته در تابستان بیشتر محل برگزاری کنسرت هستند،  نزدیک  است. اسم هتل خویش گویای صفاتش است. القصر کنار اختصاصی دارد و در ساحلش آلاچیق‌هایی تعبیه شده و نمای بسیاری از اتاق‌ها رو به دریا و برج‌العرب است. رفتار پرسنل در بالاترین بی گمان تصور است و کیفیت خدمات فوق‌العاده قوی است. چیدمان اتاق‌های این هتل دبی رنگ و بوی عربی دارند و وانگهی امکاناتی نظیر رستوران، سالن ورزش، اینترنت پرسرعت، سرو خوراک در اتاق، سوییت، استخر و تسهیلات برای معلولین را در خویش را هم داراست.


۴  هتل جمیرا بیچ هتل جمیرا بیچ

هتل جمیرا بیچ (Jumeirah Beach) از هتل‌های دبی است که در کناره جمیرا و در فاصله‌ی بسیار  نزدیک  با برج‌العرب پیمان دارد و همانند به موج دریا می‌ماند و یکی از پر مسافرترین هتل‌های دبی حساب می‌شود. مجموعه‌ای عظیم از ٦١٨ اتاق. احصاییه رستوران‌های آن از بیست شماره هم فراتر می‌رود. داشتن سالن کنفرانس، مرکز خرید در تو هتل و سالن آرایش از ویژگی ها آن است. اما بارزترین خاصیت هتل بوفه‌ی صبحانه‌ی معروفش است. هتل جمیرا بیچ دبی یک مرکز بازی پیشرفته و مجهز هم برای کودکان دارد. امکانات ورزشی آن هم شامل استخر، سونا، جکوزی و زمین تنیس می‌شود. به دلیل بزرگ بودن هتل، بین کارکنان و مسافرین آن‌چنان صمیمیتی برپایی نمی‌شود و در راستی اگر در موارد پیشین رفتار کارکنان توام با ملاحظه و ارج بود این‌جا کمی قضیه متفاوت است، البته نه به قدری که نگران‌کننده بشود. اینترنت پر سرعت و ساحل اختصاصی و خودروگاه مجانی از سایر امکانات هتل جمیرا بیچ دبی هستند.


۵  هتل برج العرب هتل برج العرب

برج‌العرب (Burj Al Arab) یکتا از نمادهای مدرنیته‌ در دبی و احد از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های دبی و دنیا است. بسیاری از هتل‌های دبی مشرف به آن هستند و در چشم‌انداز بهترین اتاق‌های آن‌ها برج‌العرب دیده می‌شود. استفاده از لفظ اتاق برای فضایی که این هتل به مسافران عرضه می‌کند بی‌انصافی بزرگواری است. خیلی از به اصطلاح اتاق‌های برج‌العرب به خودی خود یک خانه‌ی زیاد بزرگ با بهترین وسایل و چیدمان و معماری خاص هستند. بیشتر مهمان‌های هتل از طبقه‌ی ثروتمند و اشراف هستند، احتمالاً برای همین است که در چهره رزرو اتاق در برج‌العرب دبی در فرودگاه یک لیموزین از طرف هتل به دنبال شما می‌آید تا کل چیز از همان ابتدا تجملی برگزار شود. شمار سوییت‌های هتل ٢٠٢ عدد است که در ٢٨ طبقه پخش هستند. شش عدد رستوران بسیار شیک و مجلل در این هتل قرار دارند که رستوران دریایی معروف‌ترین آن‌هاست. نقطه‌ قوت این رستوران‌ها علاوه بر کیفیت بسیار بالای غذا، چشم‌اندازی است که از شهر دبی و در ضمن اقیانوس به مشتری ارایه می‌دهند. اما جاذبه‌ای که چه بسا در هیچ هتل دیگری در خاورمیانه پیدا نکنید، وفور ستارگان هالیوودی در این هتل دبی است. برای رفتن به رستوران‌های برج‌العرب پوشیدن لباس رسمی بهتر است، همچنین رستوران‌ها برای کودکان خردسال صندلی ویژه ندارند که این قطعاً یک نقطه ناتوانی هتل حساب می‌شود. در کل این هتل خیلی فامیلی نیست و برای زوج‌های جوان و مسافرت‌های کاری ایده‌آل است. از لحاظ موقعیت قرارگیری برج‌العرب در جای خوبی قرار دارد دسترسی‌اش به همگی نقاط مهم دبی آسان است. این هتل استخر، با امکانات ویژه هم دارد و وانگهی کنار اختصاصی، امکانات برگزاری کنفرانس و جلسات کاری، سالن ورزش، خودروگاه مجانی و تسهیلات برای معلولین از دیگر امکانات آن است.


۶  هتل کنراد هتل کنراد

پنجره های هتل کنراد دبی (Conrad) رو به کنداب فارس و خیابان شیخ زاید باز می‌شوند و هتل مجهز به استخر روباز، تراس، اسپا، سونا، گرمابه ترکی یا بخار و سالن ورزشی است. به کارگیری اینترنت وای‌فای هم در کل جای هتل مجانی است. فاصله‌ی هتل کنراد دبی لغایت فرودگاه ۲۰ دقیقه و از هتل الی مرکز تجارت جهانی مسیر زیادی نیست. هتل کنراد دبی رستوران، سرویس رفت‌وبرگشت به فرودگاه، خودپرداز، مرکز کاری، امکانات جلسه و محوطه‌ی ویژه‌ی سیگاری‌ها هم دارد.


۷  هتل کمپینسکی مال آو امارات هتل کمپینسکی مال آو امارات

هتل پنج ستاره‌ی کمپینسکی مال آو امارات (Kempinski Hotel Mall of the Emirates) از دسته هتل‌های دبی است که مستقیما به اسکی دبی و مال آو امارات مسیر دارد. برخی از پنجره‌های هتل رو به اسکی دبی باز می‌شوند. کارکنان این هتل هم بنا به تقاضا شما تور دبی‌گردی یا رفت‌وآمد به فرودگاه دبی را برایتان منسجم می‌کنند. فاصله‌ی فرودگاه الی هتل کمپینسکی بیست دقیقه است و پارک آبی وایلد وادی زیاد به هتل کم و بیش است. کمپینسکی مال آو امارات یگانه از لوکس‌تربن هتل‌های دبی است و استخر روباز، تجهیزات اسکی، بولینگ، سالن ورزشی، اسپا، زمین بازی، اطاق گیم و رستوران، جزء امکانات آن است. اینترنت وای‌فای در همه‌ی محوطه‌ها مجانی است. خودروگاه رایگان هتل هم نیازی به رزرو ندارد. خدمات کرایه ماشین، خدمات فروش بلیط، خودپرداز، امکانات جلسه کاری، سلمانی و اطاق VIP بخشی از امکانات سایر هتل کمپینسکی مال آو امارات است.


۸  هتل آدرس دبی مال هتل آدرس دبی مال

هتل پنج ستاره‌ی آدرس دبی مال (The Address Dubai Mall) از هتل‌های دبی است که به دبی مال دسترسی مستقیم دارد و ساحل برج جانشین واقع شده. برخی از پنجره‌های بزرگ این هتلِ ۴۲ طبقه رو به برج الخلیفه باز می‌شوند. فاصله‌ی فرودگاه تا هتل آدرس دبی مال پانزده دقیقه است و تا دبی فستیوال سیتی گلف‌ کلاب‌هاوس و پارک وایلد وادی تنها بیست دقیقه با ماشین فاصله دارد. در همه‌ی محوطه‌های هتل هم می‌توانید از وای‌فای مجانی کاربرد کنید. استخر روباز، سونا، سالن ورزشی، اسپا و اطاق مشت و مال از امکانات تفریحی هتل آدرس دبی مال و رستوران، پارکینگ رایگان، صرافی، خودپرداز، امکانات جلسه کاری و سلمانی از سایر امکانات آن است.


۹  هتل لمردین مینا سیاحی هتل لمردین مینا سیاحی

لمردین مینا سیاحی (Le Meridien Mina Seyahi Beach Resort and Marina) جزء هتل‌های دبی است که در راستا ساحل واقع شده و اتاق‌‌های امروزین آن رو به منظره‌ی کنداب هستند. اتاق‌ها مجهز به تهویه مطبوع، وای‌فای رایگان، تلویزیون ماهواره‌ای و گاوصندوق هستند. هتل لمردین مینا سیاحی چند استخر، زمین تنیس و سالن بدنسازی دارد و از هتل لغایت زمین گلف راهی نیست. درصورت درخواست شما سرویس رفت‌وبرگشت به فرودگاه هم برایتان فراهم می‌شود. فاصله‌ی فرودگاه تا هتل لمردین مینا سیاحی دبی نزدیک ۴۰ کیلومتر است. این هتل دبی امکانات ویژه‌ای مانند ماهیگیری، تنیس روی میز، ورزش‌های آبی، کیدزکلاب، ساحل اختصاصی، سولاریوم، سونا، بادسواری و سالن ورزشی هم دارد. از دیگر امکانات هتل لو مریدین مینا سیاحی دبی رستوران، خودروگاه رایگان، خدمات اجاره‌ی ماشین، صرافی، خودپرداز، امکانات کاری و جلسه، سلمانی و خدمات حفاظت از کودک است.


۱۰  هتل فرمونت هتل فرمونت

هتل فرمونت پالم (Fairmont The Palm) از لوکس‌ترین هتل‌های دبی است که چشم‌اندازی زیبا، چهار استخر شنا، ساحل اختصاصی، اسپا و مشت و مال و کیدزکلاب دارد. از هتل به مال آو امارات سرویس رفت‌‌وبرگشت مجانی هم وجود دارد. از هتل فرمونت پالم لغایت دبی مال با ماشین بیست دقیقه، الی باشگاه گلف امارات گلف کلاب، ده دقیقه و الی فرودگاه بین‌المللی دبی ۳۵ کیلومتر مسیر است و دبی مارینا در ۸ کیلومتری آن قرار دارد. رستوران، اینترنت پولی، خودروگاه رایگان، خودپرداز، خدمات حفاظت از کودک، خدمات کانسیرژ، مرکز کاری و جلسه، اطاق VIP و سلمانی بخشی از امکانات هتل فرمونت پالم است.


۱۱  هتل وستین مینا سیاحی هتل وستین مینا سیاحی

وستین مینا سیاحی دبی (Westin Dubai Mina Seyahi Beach Resort & Marina) از آنگونه لوکس‌ترین هتل‌های دبی است که امکانات مفصلی مشابه ۵ استخر، ۸ رستوران، کنار اختصاصی، اتاق‌های لوکس و اینترنت وای‌فای مجانی دارد. چشم‌انداز بیشتر اتاق‌ها رو به آب‌های خلیج فارس و پالم جمیرا است. امکانات تفریحی هتل مختصر نیستند؛ می‌توانید از اسپای مدرن، زمین تنیس، سالن ورزشی و مرکز ورزش‌های آبی استفاده کنید. اگر به به اتفاق کودکتان سفر می‌کنید، می‌توانید از استخر کودک، بازی‌های ساحلی روزانه و کیدز کلاب استفاده کنید. پارک آبی وایلد وادی تقریبا  این ریزورت است. فاصله‌ی وستین دبی با ماشین از جمیرا بیچ واک پنج دقیقه و از برج الخلیفه و دبی مال بیست دقیقه است. تنیس روی میز، ماهیگیری، قایق‌سواری، غواصی، کتابخانه و گرمابه ترکی یا بخار از امکانات تفریحی هتل وستین دبی است. ماشین اجاره‌ای، سرویس رفت وبرگشت، صرافی، فروش بلی، کانتر گردشگری، کانسیرژ، لاکر، خدمات حفاظت از کودک، امکانات کاری و جلسه، آرایشگاه، اتاق VIP، سوغاتی‌فروشی و محوطه‌ی ویژه‌ برای سیگاری‌ها و غیرسیگاری‌ها از امکانات دیگری است که هتل وستین دبی برای مهمانانش دارد.


۱۲  هتل ریتز کارلتون جمیرا هتل ریتز کارلتون جمیرا

هتل لوکس ریتز کارلتون جمیرا (The Ritz-Carlton) از هتل‌های دبی است که با امکانات تفریحی مثل اسپای ممتاز و استخر روباز، در امتداد راه جمیرا بیچ رزیدنس واک واقع شده. همه‌ی اتاق‌ها و سوئیت‌های رو به دریا، ایوان اختصاصی دارند و سایر اتاق‌ها مشرف به باغ یا محوطه‌ی استخر هستند. هتل ریتز کارلتون دبی یومیه برای بچه‌ها برنامه‌هایی مانند شعبده‌بازی، باله، قصه‌گویی، آشپزی و آموزش شنا دارد. در این هتل، پنج استخر شنا برای بزرگسالان و کودکان هم وجود دارد. فاصله‌ی فرودگاه لغایت هتل ریتز کارلتون دبی نوزده کیلومتر است و زمین تنیس،‌ سونا، اسپا، ماساژ، جکوزی، حمام ترکی و بخار، کیدزکلاب، پارکینگ مجانی و رستوران از امکانات آن است. برای استفاده از اینترنت وای‌فای در محوطه‌ها و اینترنت باسیم در اتاق‌ها باید خرج بپردازید و مجانی نست. هتل ریتز کارلتون امکاناتی همانند سرویس رفت‌وبرگشت، صرافی، حفاظت از کودک، مرکز کاری، سلمانی و VIP هم دارد.

سافاری دبی

سافاری دبی


یک تفریح ضروری برای کل ی کسانی که از امارات متحده عربی دید می کنند. یادبود ای برای به اشتراک قراردادن یا با خانواده و رفقا در خانه. موقعیت اتمام این سافاری را در مملکت خودتان بدست نخواهید آورد. ما سافاری دبی را بسیار رهنمود می نماییم و مطمئن باشید ارزش تمام پولی که برای آن هزینه می کنید را خواهد داشت!


این تور در پس از نیمروز روانه می شود و از عرض بیابان دبی عبور می کند و در چند نقطه برای عکسبرداری توقف می کند، الی سرانجام به نخستین مقصد خویش که یک مزرعه ی تربیت شتر است برسد. سپس سفر از میان بیابان پیوستگی پیدا می کند. پیش از رسیدن به اردوگاه شبانه، کاروان برای تماشای غروب زیبای آفتاب متوقف می شود.


سافاری دبی


درون اردوگاه می توانید شتر سواری و شن سواری کنید و یا یک طرح آرایش حنا روی دست یا پایتان بکشید. سپس می توانید برای شام از باربیکیوی لذیذ و کمی قلیان لذت ببرید، و پیش از مراجعت به دبی یا شارجه، نمایش رقاص های ما را ساحل اثیر و پایین روشنایی ستارگان مشاهده کنید.


سافاری دبی تکاپو های پایین را شامل می شود:

سرویس رایگان با خودرو ۴ در ۴ از هر نقطه در دبی و یا شارجه، بین ساعت های ۳ الی ۳:۳۰ دقیقه ی عصر

رانندگی با اتومبیل های بیابان رو، از میانی بیابان در امتداد جاده ی العویر

۲۰ تا ۳۰ دقیقه بیابان نوردی با خودرو بیابان رو

عکسبرداری از غروب خورشید

شتر سواری

رقص

نوشیدنی های خاص (به خرج ی مهمانان)

آرایش با حنا

هابلی بابلی (قلیان)

قهوه ی عربی با خرمای تازه

لباس های سنتی

نوشیدنی های غیر الکلی، چای، قهوه و آب معدنی رایگان

شام سلف سرویس و باربیکیو (غذای گیاه خواری نیز در چهره تقاضا موجود می باشد)

بازگشت در ساعت ۹:۳۰ شب

اسکی روی شن (فعالیت تکمیلی، به بها ۱۰۰ مختلط امارات)

ATV سواری (فعالیت تکمیلی، به قیمت ۱۲۵ مختلط امارات)


سافاری


حداقل ظرفیت برای این تور وجود ندارد و حتی با یک تن نیز این سافاری اجرا می شود. بهترین طریق شرکت در این تور به صورت گروه ۶ نفره است. این طور یک اتومبیل به گروه شما اختصاص می یابد و ناچار نیستید خودرو را با مهمانان دیگر شریک شوید. خواهشمند است توجه داشته باشید که این تور مناسب کودکان زیر ۳ سنه نیست. بیابان نوردی پر از دست انداز و برای نوزادان خطرناک است. بعلاوه این خودرو ها صندلی مخصوص کودک ندارند. سافاری دبی به بانو های آبستن و افراد مسن نیز رهنمود نمی شود.


ایمنی


راننده ها چیره دست بوده و دارای مدرک رانندگی هستند و کمک های اولیه به آن ها آموزش دیتا شده است. اتومبیل ها بوسیله ی رول کیج ایمن شده اند الی از سرنشینان در مساوی گزند و بخصوص برعکس شدن اتومبیل، که در بیابان بسیار کمیاب است، محافظت شود. بعلاوه برای هر صندلی کمربند ایمنی تعبیه شده است.برای تور ها از لندکروزر های ۴ در ۴ استفاده میشود و شما از لحظه ای که وارد خودرو ها می شوید، بیمه هستید. کل ی خودرو ها و سرنشینان آن تحت پوشش بیمه هستند.


کارهایی که باید سپریدن داد


هنگام رفتن به سافاری در بیابان های دبی، حتما باید یک دوربین عکاسی به به اتفاق داشت زیرا مناظر آن نفسگیر و قشنگ هستند. در ضمن می بایست جامه های پسندیده و راحت بپوشید و از به به اتفاق داشتن جواهرات و ساعت های گران قیمت و تلفن به اتفاق امتناع کنید چونکه در اردوگاه تلفن به اتفاق آنتن ندارد. حتما قهوه ی عربی را در اردوگاه آزمون کنید و همراه با رقاص ها برقصید.


اسکی روی شن


یک تقسیم پر پیرو سافاری بیابانی. شما می توانید از روی بلند ترین تپه های شنی اسکی کنید و به دلیل نرم بودن شن ها، این شغل برای هرکسی بی خطر خواهد بود. اسکی روی شن تجربه ی هیجان انگیزی است که هر کسی باید آن را در سافاری بیابانی آزمون کند.


اسکی روی شن


شتر سواری


یک تکاپو دوست داشتنی دیگر در بیابان شتر سواری است. از منظره ی غروب آفتاب در حالی که بر روی بلند ترین تپه ی شنی هستید لذت ببرید و به سمت اردوگاه حرکت کنید که در آن جا شام و نوشیدنی انتظار شما را می کشد. این یک شیوه ی خصوصی تر برای تجربه ی پیرامون بیابان است. شما می توانید گونه های گیاهی و حشرات شگفت و ناآشنا روی شن ها را نگریستن کنید.


شتر سواری

فعالیت هایی که شامل تور نمی شوند:


ATV سواری

نوشیدنی های الکلی

آرایش حنای ارشد از بی گمان معمول

عکسبرداری فالکن

نوشیدنی در حین حرکت

به یاد داشته باشید:

ماه رمضان تقریبا  از ۱۸ ژوئن الی ۱۷ جولای است و در این مدت برنامه های سرگرمی و نوشیدنی های الکلی ارائه نمی شوند.

دمای هوای بیابان در ماه های نوامبر تا ژانویه خنک است و از ژوئن الی سپتامبر داغ است.

لطفا برای سفر آب و خوراکی به به اتفاق داشته باشید، چونکه پذیرایی تنها در اردوگاه موجود است.

امکان تغییر بعضی برنامه ها به دلیل ماه های مذهبی و یا تحت سایر شرایط وجود دارد.

شما می بایست حداقل ۲۴ ساعت پیش از آغاز تور، از طریق دفاتر توریسم محلی هماهنگی های لازم را انجام دهید و موعد ریزبین حرکت را مشخص کنید.

بیابان نوردی به افرادی که به حرکت های شدید دلنازک هستند و یا دچار آفت دیدگی هستند توصیه نمی شود.