تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

حمل و نقل عمومی دبی

بهترین گزینه برای پیمودن گذرگاه بین فرودگاه بین‌المللی دبی لغایت هتل، قطعا تاکسی خواهد بود؛ البته یک استثنا هستی دارد، آن هم زمانی است که هتلی که رزور کرده‌اید، سرویس مجانی حمل و نقل به شما پیشنهاد دیتا باشد.


بعد از پیاده شدن از هواپیما و ورود به سالن، سعی کنید از میانی جمعیت انبوه افرادی که خارج از ورودی‌ها ایستاده‌اند عبور کنید و خود را به ایستگاه تاکسی دبی (Dubai Taxi Corporation) که به چهره دولتی گردانیدن می‌شود برسانید. این تاکسی‌ها تنها تاکسی‌هایی هستند که به چهره رسمی مجوز تکاپو در فرودگاه دبی را دارند.


آر تی ای دبی


در هر زمانی از شبانه‌روز که به فرودگاه برسید، این تاکسی‌ها آماده هستند و خرج آنها به صورت تاکسی-متر محاسبه می‌شود. دست کم خرج سوار شدن به وسایل حمل و نقل کوچک، ۲۰ درهم امارات و برای وسایل حمل و نقل بزرگتر، ۲۵ درهم امارات است (هر مختلط امارات کم و بیش برابر با ۱۰۰۰ تومان است) کرایه تاکسی به ازای هر کیلومتر بعد از فرودگاه، ۱/۶۰ درهم محاسبه خواهد شد.


سفرنامه دبی

گزارش اختصاصی کجارو از امارات مال دبی

کرایه یک تن لغایت دیره شدنی است الی ۳۵ درهم امارات، الی خیابان شیخ زاید بین ۳۵ الی ۷۰ درهم امارات و لغایت جمیرا حدود ۴۵ لغایت ۸۰ مختلط امارات است. کرایه‌های تاکس در دبی نسبت به موعد روز، جاده و (اگر در جمیرا اقامت می‌کنید) به اینکه در کدام تقسیم از کنار هستید وابستگی دارد.


گزینه‌های دیگر برای ترابری در دبی، مترو دبی و اتوبوس‌های دبی است. البته در حال آماده بسیاری از مسیرهای اتوبوس با مترو جایگزین شده‌اند یا دربرگیرنده آمیزه ای از مترو و اتوبوس برای رسیدن به مقصد می‌شود. اگر چمدان‌های شما سنگین است یا در هتل ۴ یا ۵ ستاره اقامت دارید، به کارگیری تاکسی شیوه زیاد مناسب‌تری است.


متروی دبی که مجهز به سیستم تهویه و خنک‌کننده قوی است یکی از بهترین گذرگاه ها برای رفتن به نقاط مختلف شهر است؛ البته سفر با مترو آن هم با چند چمدان سنگین، تجربه جالبی نخواهد بود.


تردد در شهر

آر تی ای دبی


بهترین رستوان‌ های دبی

فرودگاه های دبی

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

هیات حمل و نقل جاده‌ای دبی وظیفه اداره امور مربوط به حمل و نقل عمومی در دبی را بر دوش دارد که شامل متروی دبی و سرویس‌های اتوبوسرانی، اتوبوس‌های آبی و تاکسی‌های آبی است. اطلاعات مربوط به مسیرها، زمان جنبش و کرایه‌ها بر روی سایت مربوط به آن موجود است.


متروی تمیز و بسیار آسان دبی بهترین وسیله برای رفتن به مراکز خرید است، چرا که گردشگران را صحیح به بهترین مراکز خرید دبی شامل مرکز خرید امارات، مرکز خرید دبی، مرکز خرید برجمان و وانگهی مرکز شهر دبی می‌برد.


قیمت بلیط‌ها از ۱/۸۰ لغایت ۵/۸۰ مختلط (۱۸۰۰ لغایت ۵۸۰۰ تومان) برای هر سفر، بسته به تعداد سفرها متغیر است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۱۴ مختلط (۱۴ هزار تومان) به مدت یک روز در دبی سفر کنید.


اتوبوس های آبی دبی


برترین مراکز خرید دبی را بشناسید

۱۰ هتل لوکس دبی از نگاه مسافران

اتوبوس‌های مدرن و مجهز به سیستم خنک‌کننده در دبی نیز در خیابان‌های اصلی دبی تردد می‌کنند و گردشگران و مهاجران زیادی از آنها بهره‌گیری می‌کنند.


برای پاسخگویی به احتیاج گردشگران و مهاجرین، مسیرهای جدید دائما اضافه می‌شود. در دسترس‌ترین گذرگاه برای گردشگران، جاده‌ای است که در راستا کنار جمیرا پیمان دارد. نقشه جاده‌ای و سررسید حرکت اتوبو‌س‌ها در این سایت در دسترس است.


بلیت نول دبی


یک بلیط نول قرمز (با قیمت ۲ هزار تومان) یا نول نقره‌ای/طلایی (با بها ۲۰ هزار تومان) از دفاتر عرضه بلیط، دستگاه‌های فروش بلیط یا از نمایندگان فروش تهیه کنید و هنگام سوار شدن در مترو یا اتوبوس‌ها متعلق به کاربرد کنید. (قیمت این بلیط‌ها متفاوت است. برای دریافت اطلاعات اغلب به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنید).


توجه: به خانم‌ها توصیه می‌شود در صندلی‌های مخصوص بانوان در سرنوشت جلوی اتوبوس‌ها بنشینید.


کشتی‌های مختلفی به طور منظم از «خور دبی» عبور و مسیر «بر دیره» به «بر دبی» را طی می‌کنند و در پایان در امتداد ساحل در نزدیکی مرکز خرید مارینا دبی توقف می‌کنند.


تاکسی‌های آبی یا ابراس (Abras)

ابراس دبی


ابراس، قایق‌های چوبی سنتی و موتوری هستند که بر دبی و بر دیره را از طریق خور دبی از دو گذرگاه به هم وصل می‌کنند:


مسیر ۱: ایستگاه ابرا در بر دبی (Deira Old Souq Abra Station) به سمت ایستگاه بازار کهنه دیره؛ سررسید جنبش هر روز بین ساعات ۵ بامداد الی نصف شب


مسیر ۲: ایستگاه بازار کهنه دیره به منطقه السبخه (Al-Sabkha).


ابراس دبی


راهنمای خرید در دبی

۱۰ هتل ارزان دبی از نگاه مسافران

ابراس زمانی که مسافران تکمیل شوند (حدود ۲۰ مسافر) جنبش می‌کند، که معمولا بیشتر از چند دقیقه درازا نمی‌کشد.


کرایه این تاکسی‌ها برای هر رهنورد یک مختلط (هزار تومان) است و باید بعد از طی نیم گذرگاه به راننده پرداخت شود. اجاره ابراس به چهره شخصی هر ساعت حدود ۱۰۰ درهم (۱۰۰ هزار تومان) است.


ابراس جدیدتر و امروزین که مجهز به تهویه است (با هزینه ۵۰ درهم) نیز موجود است که بین ساعات ۱۰ بامداد و ۱۰ شب در گذرگاه خور دبی جنبش می‌کند.


مترو دبی


متروی دبی که در سنه ۲۰۱۰ گشایش شده است خدمات زیاد خوبی را ارائه می‌کند.


خط قرمز مترو مسیری حدود ۵۲/۱ کیلومتر را از کم و بیش فرودگاه بین المللی دبی به جبل علی (شهری بندری) و بازار مارینا طی می‌کند که  نزدیک  موازی با جاده شیخ زاید است.


خط سبز مترو مسیری حدود ۲۲/۵ کیلومتر را از آزادگاه فرودگاه دبی به شهر سلامتی دبی (Dubai Healthcare City) طی می‌کند.


ایستگاه برشگاه خطوط قرمز و سبز مترو دبی، در ایستگاه‌های میدان همبستگی (Union) و خالد بن الولید (Khalid bin al-Waleed)، کم و بیش به مرکز خرید برجمان است.



در هر یک از ایستگاه‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مختلفی برای جا به جایی مسافران به مقصد نهایی‌شان هستی دارد.


قطارهای این تقسیم معمولا از ساعت ۶ بامداد لغایت ۱۱ شب روزهای شنبه الی پنج‌شنبه به صورت هر ۱۰ دقیقه یکبار جنبش می‌کنند. روزهای جمعه نیز از ساعت ۱۳ لغایت پاسی از شب مترو استوار است.


هر یک از قطارها شامل ۴ واگن استاندارد است که به دو بخش «مخصوص بانوان» و دسته زرین تقسیم شده است که احتیاج به پرداخت هزینه دو مساوی دارد. البته بانوان می‌توانند از بخش‌های دیگر هر واگن نیز استفده کنند.


بلیط‌های مترو را می‌توانید در ایستگاه‌ها خریداری کنید و باید قبل از خروج از ایستگاه، کارت بکشید.

در تمام ایستگاه‌ها بروشورهایی به زبان انگلیسی هستی دارد که نقشه منطقه مورد عقیده را اثر داده است.

اگر اعتبار کارت بیلت شما کافی نباشد، باید معادل یک روز به کارگیری مترو را (۱۴ هزار تومان) بپردازید.

مسوولان مترو به طور منظم چک می‌کنند که تمام مسافران کارت بکشند و جریمه کارت نکشیدن ۲۰۰ هزار تومان است.

اتوبوس‌های محلی

اتوبوس های دبی


سازمان ترابری جاده‌ای در دبی در ۷۹ ایستگاه مختلف، خطوط اتوبوس تعیین کرده است که به راستی قصد از این کار، پاسخگویی به احتیاج افراد مختصر درآمد بوده است. اتوبوس‌ها تمیز، راحت، مجهز به تهویه هوا و ارزان هستند. با استفاده از نول کارت اعتباری قبل پرداخت، خرج هر بار استفاده از اتوبوس‌ها ۲ هزار تومان است. ولی باید گفت که این اتوبوس‌ها کند هستند. ضمنا چند رده اول آن‌ها برای بانوان و کودکان است.


برای اطلاعات بیشتر و تنظیم برنامه سفر، سایت این سازمان را چک کنید. در ضمن نقشه‌های مجانی و برنامه حرکت اتوبوس‌ها را می‌توانید از بعضی ایستگاه‌های مهم دریافت کنید.


اتوبوس‌های دیگری نیز هستی دارد که ایستگاه مترو برج الخلیفه را به دبی مال و ایستگاه متروی بازار امارات را به بازار متصل می‌کند. در ضمن اتوبوس‌های شاتل در مسیر هر دو بازار به هتل‌های محلی ایاب و ذهاب می‌کنند.


مونوریل

مونوریل دبی


مونوریل عظیم و بدون راننده پالم جمیرا، دبی مارینا را به پالم جمیرا متصل می‌کند. در این گذرگاه فقط ۲ ایستگاه وجود دارد: برج گیتوی و پارک آکواونچر. این گذرگاه ۵/۴۵ کیلومتری نزدیک ۵ دقیقه طول می‌کشد و اجاره آن ۱۵ هزار تومان است.


اتوبوس‌های آبی

اتوبوس های آبی دبی


اتوبوس‌های آبی مجهز به تهویه کننده هوا در ۴ مسیر جنبش می‌کنند که از خویش دبی می‌گذرد و روزانه از ساعت ۶ بامداد لغایت ۱۱ شب به ارائه سرویس می‌پردازند. اتوبوس‌های مسیرهای ‌‌B1 و B4 هر ۳۰ دقیقه و مسیرهای ‌‌B2 و B3 هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند. خرج بلیت این اتوبوس‌ها ۲ هزار تومان است.


مسیر B1: ایستگاه بر دبی به ایستگاه السبخه


مسیر B2: ایستگاه السیف به ایستگاه السبخه از میدان بنیاس


مسیر B3: ایستگاه السیف به ایستگاه اسبخه از میدان بنیاس


مسیر B4: ایستگاه بر دبی به ایستگاه پارک آبی از ایستگاه السیف


مسیر B5: بین ایستگاه الشندغه کم و بیش هریتج ویلج و پارک آبی دبی که هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کند و در ایستگاه‌های بر دبی، بازار کهن دیره و ایستگاه اسیف توقف می‌کند.


بیلت‌های یک روزه در گذرگاه B5 حدود ۵۰ هزار تومان هزینه دارد (برای کودکان تا ۶ سال ۲۵ هزار تومان). همه گذرگاه ۴۵ دقیقه درازا می‌کشد اما می‌توانید لغایت زمانی که بلیت شما اعتبار دارد (از ۹ صبح لغایت نیمه شب)، از اتوبوس‌ها پیاده شده و مجددا سوار شوید. وانگهی می‌توانید با به کارگیری کارت نول به صورت پیش پرداخت، خرج اتوبوس را بپردازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.