تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

فرهنگ مردم دبی

برای بازدیدکنندگان تور دبی و سایر نقاطی که مسافرت می کنند، احساس دانش آن مملکت و روش ها و رسومشان بسیار جالب می باشد. دبی با اینکه محلی برای تمام دانشمند است، اما خود دانش اسلامی دارد. اسلام پوشاک گنگی و آشامیدن هر نوشیدنی را مهار می کند ولی در این شهر کل می­توانند کار­های دلخواه خویش را سپریدن دهد. اگر به هتل ها بروید می بینید کل می توانند از کلوپ­ها برای رقص و مصرف الکل کاربرد کنند. در عین حال رفتار ملت امارات با بازدیدکنندگان گرم و صمیمی بوده و مایه شده که باز به این شهر مفتوح گردند. شما می‌توانید ملیت‌های مخلتف مسلمان، هندو یا مسیحی را ببینید که بدون برخورد با یکدیگر در دبی در کناره یکدیگر زندگی و کار می‌کنند.


همچنین مثل سایر دین­های دیگر خانواده بسیار اهمیت داشته و سالخوردگان از بزرگداشت بیشتری برخوردار می شوند. در ۳۰ سال گذشته، امارات زیاد تغییر کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. رهبر این امارت زیاد به ساخت فضا های ورزشی بسیار مشتاق بوده و بهترین فضا های ورزشی بر پایه سنت و آیین اسلامی بنا نهاده است. ورزش هایی مانند: شکار با شاهین، مسابقه، شترسواری ، رقص، ترانه‌ها و هنرهای سنتی.


فرهنگ و آیین ها و رسوم دبی دانش و آیین ها و رسوم دبی-۱ ادب و روش ها و رسوم دبی-۲


زبان مورد بهره‌گیری در دبی


زبان رسمی امارات متحده عربی است هر چند انگلیسی، هندی، مالایی و اردو نیز صحبت می‌شوند زبان رسمی بازرگانی در دبی عربیست ولی می توانید با پرماسیدن زبان انگلیسی سال­ها در دبی به راحتی حیات کنید. اغلب علایم جاده‌ها، نوشته‌های مغازه‌ها و منو رستوران‌ها به هر دو زبان نوشته شده‌اند. اگر از شهر بعید شوید تدریجا علایم و تابلو ها به زبان عربیست.


مذهب دبی


اسامی عمومی دارای ساختار رسمی است که بطور سنتی نشان‌دهنده اسم فامیلی و قبیله خویش می‌باشد. نام‌ها معمولاً اسم افراد مهّم در قرآن یا افراد قبیله می‌باشند.  آیین رسمی ملت دبی عربی است و در سطح مفصل ای اجرا می‌شود. روز مقدس اسلامی جمعه است.


بهترین ماه در دبی


بهترین و مقدس ترین ماه در دبی و عربستان رمضان بوده و مردم به مناسبت این ماه به روزه داری و خواستن کامل قرآن می پردازند. در سراسر شهر چاد­ر­های فرمی رمضان عصرها پر از افرادی از ملیت‌های گوناگون و ادیان می‌شود که از قلیان، غذاها و شیرینی‌های عربی لذت می‌برند. به علاوه قهوه‌خانه‌های استاندارد کاربرد قلیان و رستوران‌ها و هتل‌های پنج ستاره در این ماه چادرهایی مخصوص رمضان بر پا می‌کنند. زمانبندی رمضان بر حسب تقویم عربی تغییر ناپذیر نیست اما سالانه نزدیک ۱۱ روز زودتر از سال قبل نخست می‌شود که شروع آن بسته به رویت هلال ماه دارد. بازدیدکنندگان باید پروا کنند که در حین رمضان فروش الکل در اغلب فروشگاه‌ها پس از شامگاه بازداشته است. در مغازه‌ها و پارک‌ها نواختن موسیقی مجاز نیست. در ضمن کلوپ های شبانه همه ماه رمضان تعطیل می شوند.


لباس رسمی ملت دبی


به طور کلی ملت محلی دبی به انگیزه داشتن عقاید اسلامی، در اماکن عمومی لباس های اسلامی می پوشند. مردان دشداشه یا خاندورا می پوشند که پیراهن بلند سفید است و  یک سرپوش سفید یا قرمز به اسم کرا بر سرشان پیمان دارد. پوشاک رسمی شیوخ و معلمان، ردای نازک مشکی یا قهوه‌ای (بنام بیشت یا میشله) روی دشداشه در رویدادهای مهّم می‌پوشند که معادل ژاکت شام در ادب غرب است. در مکان‌های عمومی زنان عبای مشکی می‌پوشند که چادری مشکی و بلند است که لباس‌های آن‌ها را می‌پوشاند بعلاوه یک روسری که شیله نامیده می‌شود. بعضی نسوان وانگهی یک نقاب نازک مشکلی برای پوشاندن صورت با دستکش کاربرد می‌کنند.


و زنان مسن‌تر هنوز از ماسک چرمی بنام بورف استفاده می‌کنند که بینی، ابرو و چانه را می‌گیرد. البته باید توجه داشت که این لباس ها ویژه نسوان مسن تر است و دختران و زنان جوان اغلب لباس های بروز می پوشند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.