تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

رستوران های دبی

بیشتر رستوران‌های دبی از ساعت ۶  بعداز نیمروز باز می‌شوند و اکثر آنها تو هتل‌ها قرار دارند ولی رستوران‌های نکوداشتن هم درون شهر به‌صورت مستقل به طبخ خوراک می‌پردازند. شدنی است در یک رستوران هندی غذاهای چینی و تایلندی نیز سرو شود. بعضی از رستوران‌ها هم در شب‌های خاصی از هفته، غذاهایی متفاوت با منوی معمولی رستوران سرو می‌کنند. بعضی از رستوران هم در همگی هفته یا روزها و شب‌هایی خاص به‌صورت بوفه کار می‌کنند که می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص و قابل توجه، از همه‌ی غذاها و نوشیدنی‌ها میل کنید. وقتی به سراغ غذا در مکان‌های مختلف گیتی می‌رویم، غذاهای دبی بیش از حتماً عجیب و ناآشنا است. بعضی از رستوران‌های دبی کم و بیش همه‌ی غذاهای ملی از اقصی نقاط دنیا را به‌همراه بسیاری از غذاهای خوش طعم و مخصوص ذائقه‌ی عربی، در دبی سرو می‌کنند. دبی راهنمای میشلین (سیستم بین المللی امتیاز دهی رستوران‌ها) مخصوص به خویش ندارد، اما آشپزها و رستوران‌های بسیار زیادی دارد که در جاهای دیگری تحت اعتبار این نشریه محبوب پیشه می‌کردند. هر رستورانی که در اینجا نام می‌بریم فقط جایی برای خوراک خوردن نیست، بلکه دکور خیره کننده و منظره‌ی جذاب و شگفت‌انگیز آن تجربه‌ی غذای دلچسبی را به ما می‌دهد.


۱.

پیرشیک مجموعه‌ای روی اسکله‌ای مجهز و پرنما است که به تو خلیج فارس پیشروی کرده است. رستوران پیرشیک علاوه بر غذاهای اروپایی بعضی از بهترین غذاهای دریایی دبی را ارائه می‌دهد و در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار به عنوان بهترین رستوران غذاهای دریایی دبی شناخته شد. این بارانداز با محیطی رمانتیک و به بعید از راز و صدا و شلوغی دبی، مناظری دست نخورده از خلیج نیلگون ارائه می‌دهد. برای دسترسی به این رستوران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.


02 Julian Mercier، راز آشپز رستوران MARGAUX  بعد از مدت‌ها شغل کردن در رستوران ۳ ستاره‌ی آلن دوکاس، این رستوران را افتتاح کرد. نه تنها غذا بلکه دکور این رستوران نیز الهام گرفته از محصولات مدیترانه‌ای فرانسه است. مهمان‌ها هم می‌توانند در اطاق غذاخوری سرپوشیده چوبی یا در زیر تاق‌های مشرف به فواره‌ی حیرت‌انگیز دبی، غذا بخورند. این رستوران که در شهر جزیره‌ای کهن سوق ال‌بهار پیمان دارد از این آدرس دست یافتنی است.


03 فضای Eauzone در درازا روز زیاد آرامش‌بخش است و احساسی از فضای One&Only Royal Mirage و دریای آرام آن‌سوی آن را القا می‌کند. با این حال، بعد از غروب آفتاب، این محل به مکانی زیبا و جذاب و رستورانی آرمانی تبدیل می‌شود. این طراحی قشنگ به‌قدری عالی در کنار استخر پیمان گرفته که انگار می‌شود در آب شفاف شناور است. راهرویی پیچ در پیچ روی استخر هستی دارد که ما را به رستوران می‌رساند، جایی‌که باری با پیرامون زیاد آرام دارد و در کنار استخر آن طناب‌های چادری بزرگ و پر زرق و برق، منظره‌ای شگفت مخلوق است. برای دسترسی به این رستوران به اینجا مراجعه کنید.


۴. Majlis AL Bahar

04 رستوران MAJLIS AL BAHAR بطور با شکوهی در ساحل جزیره خصوصی برج العرب قرار گرفته است. این رستوران هیچ دکوری ندارد و بطور ساده و سنتی با سنگ و میز تزیین شده، با این حال منویی بلندبالا از غذاهای مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌دهد. این رستوران در حالی که چراغ‌های  شهر دبی در حال صریح شدن هستند، حائز موقعیتی عالی برای دیدن غروب خورشید است. وانگهی این رستوران احد از رمانتیک‌ترین مقاصد در دبی است.


۵.  AL hadheerah

05 رستوران خوش اسم و نشانه Bab Al Shams Resort، شصت دقیقه با ماشین از فرودگاه دبی فاصله دارد و در محلی دنج و احاطه شده بدست تپه‌های شنی قرار دارد که انگار آبادی‌ جدا افتاده است. در این رستوران مهمانان می‌توانند اثناء صرف غذا، از تماشای بازیگران اسب سوار و شمشیر باز، حرکات موزون و هنرمندان حنا لذت برده و برای ساعت‌ها سرگرم شده و اوقات خوشی خواهند داشت.


۶.  Zheng HE’S

06 سرآشپزهای رستوران Zheng He’s غذاهایی ارائه می‌دهند که آمیخته‌ای از غذاهای امروزین غربی با طعم و مزه غذاهای سنتی چینی است. چیدمان پیرامون رستوران به ابعاد این تلفیق می‌افزاید؛ روی محل بار اسکله‌ی کانالی پیمان دارد که با پیچ و خم‌های فراوان به Madinet Jumeirah متصل می‌شود. این رستوران فضای ساده‌ی سنتی خود را حفظ کرده، در حالی که منظره‌ای قشنگ از برج العرب و کنداب آن ارائه می‌کند.


۷. NOBU

07 رستوران NOBU که در هتل آتلانتیس قرار گرفته، تلفیقی از جدیدترین سبک غذاهای ژاپنی را با کارایی اخذ از غذاهای عربی ارائه می‌دهد، در حالی که Nobu غذاهای کلاسیک خویش همانند غذای دلچسب و معروف ماهی cod سیاه احمر شده که با سس شیرین میسو سرو می‌شود و خوراک ماهی yellowtail که به‌همراه برش‌های نازکی از فلفل jalapeño مزه دلچسبی به همراه دارد را حفظ کرده است. منوی این رستوران بدست بار سوشی و محیطی مدرن، دربرگیرنده محیط‌های خصوصی برای گردهمایی‌های صمیمی‌تر تکمیل می‌شود. کلاس‌های کله پزی در اولین شنبه هر ماه برگزار می‌شوند که امکان یادگیری اسرار کله پزی این رستوران زنجیره‌ای سرشناس در دانشمند را فراهم می‌آورد. این رستوران بدست سرآشپز سرشناس Matsuhisa Nobu برای معرفی دوباره غذاهای ژاپنی در سرتاسر جهان، ایجاد شده است.


۸. Hukama

08 رستوران سرشناس HUKAMA، سمبول(لاتین) بزرگداشت به مملکت چین است. این رستوران از کوکتل چای الی موسیقی لانگ آسیایی را ارائه می‌کند، اطاق غذاخوری کاملا براساس سخیف چینی طراحی شده و غذا نیز به‌سبک امروزین چینی و در سبک‌های گوناگون سنتی از ملل چین ارائه می‌شود. تراسی در فضای باز این رستوران پیمان دارد که برای غذاخوری در هوای آزاد تعبیه شده و منظره‌ای حیرت انگیز از برج جانشین ارائه می‌کند.


۹. Buddha Bar

2 رستوران Buddha Bar به عنوان یکی از بهترین محیط‌های تفریحی در دبی است که در هتل Grosvenor House واقع شده و بخاطر تندیس غول پیکر بودا، به این اسم معروف شده است. در واقع در این مکان سه سالن رستوران، بار و سالن مفتوح در هوای آزاد وجود دارد که روی دریای عرب قرار گرفته‌اند. بودا بار اغلب بخاطر غذاهای منحصر به فرد، فضای گوناگون و جذاب و صداهای مخوف آن مشهور است. این رستوران پرشکوه و فاخر آمیزه ای از غذاهای سوشی، چینی و تایلندی ارائه می‌کند.


۱۰. AL Mahara

10 رستوران Al Mahara تصور زنده‌ای در پشت ساختمان برج العرب است. این رستوران در زیر آب یا "زیردریایی" نیست که شما را واقعا به آنجا ببرد بلکه تجربه‌ای بی اندازه و بی همتا از غذاخوردن در آکواریومی وسیع به ما می‌دهد که منظره‌ی زیبایی را برای Al Mahara ایجاد می‌کند. میزهای غذاخوری توسط روشنایی آبی رنگی که از اکواریوم‌ها ساتع می‌شود روشن شده و مهمانان از تماشای ماهی‌های تو آن خسته نمی‌شوند. نیازی به گفتن نیست که غذاهای این رستوران دریایی است و از تلفیق غذاهای شرق و غرب ارائه می‌شوند.


11 Verre توسط Gordon Ramsay سرآشپز بریتانیایی بازرسی می‌شود و به‌خاطر توجه ریزبین به جزییات شهرت دارد و ۱۲ ستاره‌ی Michelin  را بدست آورده است. احتمالاً به دلیل همین شهرت است که Verre اغلب باره پروا اقشار مرفه دبی است. محیط‌ آن مستقیم و سر راست است؛ پارچه‌ی کتان سفید خشک، کارد و چنگال ساده و دیوارهای شیشه‌ای بزرگ، فضایی لطیف و غیرقابل وصف ایجاد می‌کنند. این غذاها در بهترین ظروف تولیدی اروپا سرو می‌شوند.


۱۲. Rhodes Mezzanine

12 تاکنون دبی راهنمای Michelin خویش را نداشته، بنابراین به جای آن، سرآشپزهای ستاره‌دار Michelin را به خدمت گرفته است. بهترین رستورانی که چنین سرآشپزهایی دارد در هتل Grosvenor house بدست Gray Rhodes مدیریت می‌شود که به طور ماهرانه ترکیبی حیرت‌انگیز از غذاهای انگلیسی-فرانسوی ارائه می‌کند. لیست مزه‌های جدید، استثنایی است و ادویه‌های تازه‌ی اروپایی را باره کاربرد قرار می‌دهد.


۱۳. Reflets par Pierre Gagnaire

13 سرآشپز پییر گاگنیر که شهرت جهانی دارد بخاطر خلاقیت مثال زدنی‌ در کله پزی شناخته می‌شود. وی رستوران Reflets par Pierre Gagnaire را در فستیوال سیتی دبی افتتاح کرد. Reflets par Pierre Gagnaire ششمین رستوران وی لغایت امروز به احصاییه می‌رود و همانند سایر رستوران‌هایش در لندن، پاریس و توکیو، کامیابی آمیز بوده است. غذاهایی که در Reflets par Pierre Gagnaire سرو می‌شود تجربه‌ای است که تنها می‌توان به عنوان عمیق "آشپزی تجربه‌گرا" توصیف کرد. مواد ترکیب شده در هر غذا، بدست آشپز برای مزه گوناگون آن به‌گونه‌ای گزینش می‌شوند که کاملا مکمل یکدیگر یا کاملا متضاد باشند. هر دو طریق پخت مایه تجربه‌ای غیر منتظره، شگفت و فراموش نشدنی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.